onsdag 10 juni 2009

Homo sapiens under mikroskopet

Sitter och funderar lite på den mänskliga ruttenheten. Varför är vi inte bättre som art? Varför är vi så usla?

Vackra i medvind. Ibland.

Fula resten av tiden.

Sladdar in på Flashback och ryser av obehag. En tråd handlar om Henke Larssons döda bror. Någon undrar "var han också en kort neger?"

Tro inte att jag är annorlunda. Jag kanske verkar snäll just nu, men jag lovar: du vill inte träffa mig på en dödsdömd färja med fyrtiofem graders slagsida. Tror du jag skulle rädda andra? Tror du jag skulle rädda dig, du som läser det här? I helvete heller. Jag skulle trampa ihjäl dig i jakt efter närmaste nödutgång, utan minsta eftertanke.

Och du skulle göra samma sak mot mig.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...