lördag 27 juni 2009

Carnivale

Det är festival i Västerås och en väldig massa langosstånd och lågbudgetkaruseller nere i city. Hela familjen har just återvänt därifrån. Det här är Julies betyg på de olika förlustelserna:

Karusellerna: överkorsad geting (pappa köpte klippkort för 160 spänn, Julie åkte i tjugo sekunder, började grina och vägrade sen åka något mer)

Chokladhjulet: överkorsad geting (hon fattade inte varför vi tvunget skulle satsa sextio spänn för att ha en minimal chans att vinna en schweizernöt. Hon har en poäng där)

Spanska churros: överkorsad geting

Tysk korv med surkål: överkorsad geting

Vanlig korv med bröd: tre getingar

Twister-glass: fyra getingar

Fet ballong formad som en jumbojet: fyra getingar

Indianer på panflöjt: tre getingar

För övrigt fick jag en informationsbroschyr som hette nåt i stil med "Allt du behöver veta om slidkransen". Jag kände mig förnärmad. Ser jag ut som om jag behöver en lektion i slidkransar?

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...