torsdag 9 september 2010

From this moment on

Jag säger åt tjejen som kör att sätta på låten igen.

"Again? We've already heard it three times", svarar hon.
"Play it again", säger jag. "From the beginning".

Vi har varit på Coco Sluts (real name: Coco Nuts) och ska hem till Wrightsboro Road. Dan kom i eftermiddags. Nu har han upplevt en amerikansk redneck-bar för första gången. Om några timmar, i gryningen, ska han och jag sätta oss i vår hyrda Chevrolet och köra mot Florida.

Refrängen kommer igen. Jag lutar mig tillbaka i sätet och blundar. Jag har aldrig hört vackrare musik. Jo, det har jag. Men det känns inte så just nu.

"What's that they're singing in the chorus?" frågar jag Christin bredvid mig.
"My dream came true, because of you", svarar hon.
"That's beautiful".
"Well..."

Låten tar slut. Jag säger åt chauffören att ta om den från början. De andra i bilen - Dan, Andreas, Christen, what's-her-name-som-kör - protesterar högljutt. Men jag står på mig.

Det här ögonblicket får aldrig ta slut.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...