onsdag 22 april 2009

Ska jag?

Ser att boktipset.se är en ny sajt där medieprofiler och vanliga svennar som du och jag kan lägga upp listor över alla böcker man läst.

Jag kanske skulle gå med? Jag som har läst så mycket böcker. Och framför allt så jävla INTELLIGENTA böcker, så coola, obskyra och stilistiskt rena, skrivna av så oerhört trasiga, skitiga, tragiska och samhällsgenomskådande författare. Namn ni aldrig har hört talas om, böcker som skulle rasera hela er världsbild. Jag kanske skulle blända er alla, ro hem förstaplatsen i kategorin Sveriges Bästa Bokhylla?

Nej, förresten. Jag orkar inte mer ännu en kreddtävling. Nu skriker Edward också. Måste gå och torka spya.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...