fredag 24 april 2009

Litteraturfacit

Efter intensiva påtryckningar från mina fans (läs: Tess) ger jag med mig och publicerar härmed en lista på alla böcker ni behöver läsa för att bli lika harmoniska som jag.

Men jag pissar fortfarande på sajten boktipset.se, tro inget annat. Jävla kreddpajasar.

Vilhelm Moberg: Utvandrarserien
Cormac McCarthy: The Road
John Steinbeck: Grapes of wrath
Truman Capote: In cold blood
Ernest Hemingway: The old man and the sea
Stephen Crane: The red badge of courage
Norman Mailer: The executioner´s song
Jack London: The call of the wild
Matthew Lewis: The Monk
Alvin Karpis: On the rock
Michael Esslinger: Alcatraz - the definitive history
J.T LeRoy (alias Laura Albert): Sarah
Annie Proulx: Close range
Piers Morgan: The insider
Mikal Gilmore: Shot in the heart

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...