torsdag 28 maj 2009

Terapi

Blev precis intervjuad av Robinson-Victoria. Vad härligt det är att bli intervjuad! Det är verkligen synd att jag inte blir det oftare. Jag känner mig renad nu så här efteråt, som om en högtryckstvätt har sköljt bort massa gammalt slagg.

Jag kommer att tänka på ett gammalt Kurt Cobain-citat från 1991:

I´m basically shy. But doing interviews is great for the ego. In a few more years maybe I can act like a normal person.

Jag har ju övat sen jag var fjorton. Då var jag övertygad om att jag skulle bli en stor rockstjärna och höll långa presskonferenser på mitt pojkrum med en tio, tjugo Mollganreportrar. Så när Victoria satte på sin bandspelare nyss och frågade sin första fråga väntade jag mig något om min senaste geniala låttext. Istället blev jag brutalt påmind om min dödlighet:

"Vad betyder journalistik för dig"?

Ridå.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...