måndag 10 augusti 2015

När jag tappar andan

Det händer med jämna mellanrum. När vi får en lugn stund mitt i kaoset. När tempot skruvas ner i några minuter.

När det blir (nästan) tyst.

När jag glömmer att jag känner henne bättre än någon annan på jorden, trots att vi bara känt varandra i (nästan) fem år.

När tiden liksom stannar upp, och livet tar ett djupt andetag. Det hände ikväll, när vi låg i sängen och pratade. Jag minns inte om vad. Hon pratade, men någonstans slutade jag lyssna på orden. Jag bara såg henne på nytt, som om för första gången, och blev skräckslagen och helt hänförd av hennes uppenbarelse. Ibland projicerar min fru alla solnedgångar i världshistorien genom sina ögon, utan att vara medveten om det. 

Ibland är hon så vacker att man bara ger upp.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...