lördag 29 augusti 2015

Bar

Min fru och jag tog en barrunda igår. Det var inte igår, om man säger så.

Jo det var det, men you get what I'm trying to say.

Sorlet i lokalen när vi gick in. De dimmiga blickarna. En gång i tiden hängde jag på sunkiga barer tre-fyra gånger i veckan, men nu känner jag mig som en utomjording på besök i ett parallellt universum. Dessa dagar tycker jag det mest är jobbigt att dricka alkohol. Jag blir trött och fet och det grumlar oftast själen och är liksom inte värt besväret.

Men besök i parallella universum är ändå bra att göra då och då. Det var en fin kväll. Vi drack öl och whiskey och doppade chips i svindyr tryffelmajonnäs och när vi vandrade hem hade en fullmåne vandrat upp på himlen och mitt hjärta skuttade i bröstet och jag är så glad att jag har Jessica.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...