lördag 9 april 2011

Samtal med Julie, lördag eftermiddag

(Jag äter en citron)
Julie: Du är tokig, pappa. Du äter ju vad som helst. Du äter till och med surbajs.
Jag: Vad är surbajs för nåt?
Julie: Det är när harar bajsar ut sån där syra.
Jag: Du menar harsyra?
Julie: Ja.
Jag: Jag har aldrig ätit sånt bajs, men harsyra är gott.
Julie: Men hur smakar bajset?
Jag: Jag vet inte.
Julie: Har du en sax så vi kan klippa rävsyran?
Jag: Du menar harsyran?
Julie: Nej, jag menar rävsyran.
Jag: Man kan plocka den direkt från marken, som gräs. Man behöver ingen sax.
Julie: Jo, det gör man.
Jag: En gång plockade jag en hel plastbytta full med harsyra. Sen satte jag mig framför teven och åt som om de vore chips!
Julie: Nej, det gjorde du inte.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...