tisdag 22 februari 2011

För övrigt...

...blev min bajsartikel om Jockiboi brutalt censurerad av mina chefer (vi kan kalla dem Jocke). Så här såg ursprungsartikeln ut. Hilarious, eller hur?

Skräcken var total i TV3:s nya skitprogram.
Till slut bajsade "Jockiboi" Berg, 25, ner sig.
– Jag var risig i magen, säger han krystat.

TV3:s nya dassiga tävlingslek heter "101 sätt att åka ur en gameshow".
Men Joakim "Jockiboi" Berg, 25 – känd från Kanal 5:s "Kungarna av Tylösand" – hittade på ett 102:a sätt.
Han bajsade på sig.
– Jag har alltid varit rädd för höjder, och i ett tävlingsmoment skulle man åka katapult ner i en vattenpool om man svarade fel på en fråga, pressar han fram.
Tidigare under inspelningen av programmet – som ägde rum i Argentina i januari – hade "Jockiboi" ätit en thaibuffé.
– Jag var risig i magen. Först sket jag på mig lite, men sa inget. Sen svarade jag fel på en fråga och drabbades av panik. Då kom allt på en gång. Jag började skrika "Bryt! Jag har skitit på mig!"
Programledaren Mårten Andersson kunde inte hålla inne med sin reaktion.
– Jag ropade "Du har inte skitit på dig!" Men det hade han, klossar Andersson.
Nöden har ingen lag. Med händerna för rumpan lommade "Jockiboi" skamset ut ur programmet.
– Jag sa "jag skiter i det här nu, jag har skitit på mig", dyngar han ur sig.
Den uttömmande sekvensen kommer att synas i det andra avsnittet av "101 sätt att åka ur en gameshow", som har premiär den 4 mars.
– TV3 är i extas över att det här hände. Men det bjuder jag på, släpper "Jockiboi" ur sig.
Fick du gliringar efteråt?
– Ja. Alla tyckte att det var skitkul.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...