tisdag 4 januari 2011

We´re moving

Lite vemodigt i dag. Allra sista dagen på Aftonbladets redaktion i Globen. Sen flyttar vi in i Kungsbrohuset i centrum. Bra för mig som pendlar från Jönköping varje dag, förstås, men ändå. Jag har svettats på den här redaktionen sen den 7 juni 2004. Med magsyra i bröstet som kvällsreporter. Med magsyra i bröstet som dagsreporter. Och så alla luncher i Globengallerian, alla gånger jag köpte sushi på ICA, åt rårakor med fläsk på Blues eller tryckte i mig en lunchlåda i Manhattan-hörnet.

Det är över nu.

Nyss skulle jag springa en sista halvmil på löpbandet på plan 9. Och möttes av den här dystra synen. Flyttlasset gick i natt, tydligen.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...