torsdag 27 januari 2011

Hjärnan irrar, torsdag morgon

John Boehners nick till Obama innan State of the Union-talet var lite rörande.

Det vore bra om min astmamedicin kom idag. Det vore bra om jag kunde börja andas igen.

Jag skulle vilja kunna skriva som Justin Cronin.

Ibland tittar man i backspegeln och undrar. Den där "vännen". Exakt hur tänkte jag där? Varför umgicks jag med den personen överhuvudtaget?

Julie drömde inte om ett elakt äpple i natt. Utan om att hon var en sjöjungfru med rött hår. Det lät bättre, på nåt vis.

Jag skulle vilja ha Vittorio Tafurs jobb. Han bevakar Oakland Raiders för San Francisco Chronicle.

Jag har funderat en del på konsekvensneutralitet på sistone.

Niklas, koppla ner bredbandet nu. Stäng av datorn. Sluta twittra om svensk jävla hip-hop. Gå ut på gatorna. Du är i Bangladesh.

Jag drömde om följande personer i natt (utan inbördes rangordning, och utan att gå in på vad de gjorde och inte gjorde): Jocke Persson, Gunnar Hellsing, Markus Larsson, Frida Boisen, Jessica Isaksson, Lars Johansson, Niclas Rislund.

En gång i tiden bjöd Börje Ahlstedt in mig till sin loge på Dramaten. Nu slänger han luren i örat på mig. Det går fort i hockey. Och i journalistik.

Gud finns, eller hur? Jag måste bara lära mig att leta på rätt ställen.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...