tisdag 31 mars 2009

Empty chair

När Tim Russert, legendarisk programledare för NBC:s "Meet the press", dog i fjol hyllade kanalen hans minne genom att inleda nästa program med att zooma in en tom stol. Typ: ingen kan ta hans plats. Ingen kan fylla hans skor eller, för den delen, hans stol.

Inte för att jämställa Tim med salig Jarl Alfredius, men vore det inte skönt om Aktuellt totalt släpper på tyglarna i kväll och blir väldigt...amerikanska? Blödiga. Pompösa. Patetiska. Totalt och fullständigt distanslösa.

Jag vill se Jarls ansikte framför en gigantisk svensk flagga i bakgrunden under hela jävla sändningen i kväll. Jag vill höra nationalsången spelas i bakgrunden. Jag vill se tårar, jag vill höra överord. Och jag vill framförallt se en tom stol.

Är det för mycket begärt, SVT?

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...