torsdag 28 maj 2015

Torsdag på sjön

Per hörde av sig på morgonen och föreslog en dag på sjön. Jag sa ja, för ibland måste man faktiskt utnyttja sin frihet som frilans och seize soliga dagar by the balls istället för att ruttna på ett kontor.

Jag vet inte ett skit om sjön, och jag var antagligen världens sämsta hopp i land-Kalle när vi kom fram till Frösåker där vi skulle käka lunch.

Men samtidigt började en tanke gry i mig: tänk om jag skulle utmana mig själv så till den grad att jag köper en egen båt en dag? Fast jag inte kan sjöregler. Fast jag knappt kan skilja på styrbord och babord och antagligen kommer att gå på grund hela tiden?

Tänk om. Jag skulle.



2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...