lördag 29 september 2012

Kubal och jag

Min fru har köpt en smartphone (välkommen in i 2000-talet, älskling!) och den här bilden var den allra första hon tog med den. Som ni ser är motivet moi som är hard at work vid mitt skrivbord här på firma Forsling & Forsling.

En gång besökte jag aluminiumverket Kubal i Sundsvall. Det är typ en kilometer långt, och det krävs så mycket el för att driva de 900 grader varma smältugnarna att gem ställer sig i givakt i handen när man är därinne. Jag mådde illa av den abnorma mängden statisk elektricitet efter bara några minuter. Och där jobbar män och kvinnor fortfarande, dag ut och dag in, år efter år.

Här jobbar jag. Ibland känns det som att jag lurar systemet.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...