onsdag 19 september 2012

Abstinens

Trevligt besök av min svåger Micke igår. Tillsammans plöjde vi Troells "Nybyggarna" och jag drabbades – som alltid när jag ser den filmen – av svårartad längtan till USA.

Mitt filosofiska hemland. Som håller mitt hjärta som gisslan och alltid kommer att göra det. Det senaste året har jag gjort två besök dit (New York, båda gångerna), men det var bara några dagar åt gången och jag behöver MER!!

In the meantime följer jag min ex-kollega Carinas eminenta blogg om valet och köper Fisherman's Friend med cherrysmak. De smakar lite som godiset jag åt på Young's Market i Berkeley -86, nämligen.

Apropå valet håller jag så klart tummarna för att denna haschrökande gangster ska gå vinnande ur striden:

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...