fredag 21 september 2012

Snart i en bröstficka nära dig

Har gått och skaffat visitkort, så sann frilansjournalist jag är. Nu jävlar ska det nätverkas! I teorin alltså, i praktiken vete fan vem jag ska ge dessa till.

Men man fick ett snitsigt etui av fusksilver med på köpet, och det var med stolta steg jag gick in i köket för att visa det hela för min fru nyss.

Jag: Vi låtsas att jag träffar dig på en fest och raggar upp dig. Kolla här tjejen, jag har ett visitkort! (placerar det i Jessicas urringning)
Jessica: (sarkastiskt) Ooo, är du journalist!
Jag: Kolla här, skrivmaskinen symboliserar att jag skriver väldigt bra.
Jessica: Är det en skrivmaskin? Jag trodde det var en stadssilhuett.
Jag: Nej, det är en skrivmaskin.
Jessica: Men det är ju jättebra att ha när du går på alla dina mingelfester. Du kan ju ge ett kort till Adam ikväll.
Jag: (försöker bortse från hennes syrliga tonfall) Och så fick jag en stämpel på köpet också! Kolla, man kan stämpla sina fakturor när de är betalda. Såhär, så det står "BETALD" sen.
Jessica: HAHAHA! Herregud vilken Kalle Anka-produkt!!

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...