måndag 24 september 2012

Meningen

"Inget kommer att ge dig större lycka i livet".

Så skrev jag nyss i ett grattis-mess till min vän Jocke som fick sitt första barn i morse, en son som eventuellt ska heta Jeffrey Persson.

Ni vet när man säger något som man verkligen, verkligen menar? Som är befriat från alla de varierande grader av bullshit som smyger sig in i våra dagliga konversationer? Som kommer ända från den nedersta hjärteroten. Så kändes det när jag messade de orden. Inget har gett mig mer lycka i livet än mina barn. De är det dyraste jag har och jag kan knappt minnas hur det var innan de kom till världen.

Nu är det Jockes tur att få uppleva den här lyckan. Och det är han sannerligen väl värd.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...