lördag 8 september 2012

Samtal med Jessica, lördag kväll

Jessica: Jag har bestämt mig för att köra med lustgas och akupunktur under förlossningen.
Jag: Akupunktur? Funkar det verkligen mot smärtan?
Jessica: Ja, det är vetenskapligt bevisat. De kör in några nålar fem centimeter in i ryggen.
Jag: Fem centimeter!! Då kommer de ju ut på andra sidan!
Jessica: Eller om det var tre centimeter. De tejpar fast dem så man kan gå omkring.
Jag: Ok.
Jessica: Sen vill jag att du peppar mig och påminner mig om mina målbilder och mantran.
Jag: Va?
Jessica: Ja, jag kommer att utveckla några mantran.
Jag: Vad pratar du om?
Jessica: Ett mantra kommer till exempel att vara "Öppna. Öppna. Öppna".
Jag: "Mellon".
Jessica: Va?
Jag: Som i "Sagan om ringen"! Du vet när de kommer till den där grottan?

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...