tisdag 21 augusti 2012

Brev till gammal vän

Lyssnade på Stina Nordenstam i kväll med min fru och ett plötsligt minne slog mig: du och jag i din studentlägenhet en kväll, drickandes billigt rödvin, lyssnandes på "Murder in Mairlyand park" med nämnde artist, särskilt det avslutande stycket på låten där en gosskör sjunger på latin. Jag fattade aldrig vad de sjöng men du lade örat mot högtalaren och lyckades tyda att det var "Agnus Dei", om och om igen.

Hoppas allt är bra i ditt liv. Det händer att jag tänker på dig. Få vänner kom mig så nära som du gjorde. Jag ångrar att jag inte tog bättre hand om vår vänskap. Om du någonsin vill återuppta tråden finns jag här.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...