fredag 17 februari 2012

Kvällis

Har avverkat två dagar som kvällsreporter. Denna post hade jag på Bladet/Expressen/Bladet under de gudsförgätna åren 2004-2006. Sen blev jag pappa och slapp skiten. En människa är inte skapt att jobba mellan 15-01.30.

Sex veckor kvar som fast anställd. Jag ska suga nektaren ur det här nu. Njuta av de tidiga morgnarna. Njuta av att vinkla skiten ur nåt knäck. Njuta av pondusen man åtnjuter som utsänd från Nordens största blaska. Njuta av den smaklösa jargongen. Njuta av kaffet, av Ola Lauritzons fucking kycklingsallader från kylen på plan 5.

Jag och min fru ska för övrigt till Dubai i början av april. Därför såg vi Mission Impossible 4 nu på eftermiddagen, för actionscenerna på Burj Khalifa och sandstormen som drar över kamelerna och genom medinorna.

Sen käkade jag hummer som en rich white man. För det är jag ju inte så länge till.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...