torsdag 23 februari 2012

Mina tankar om prinsessfödseln

Jag vet att ni har väntat spänt hela morgonen: vad vad VAD tycker Fon Jorsling om att Victoria pressade ur sig en knodd klockan 04.26?

Jag tycker så här:

Victoria verkar trevlig och Daniel är en hedersknyffel. De förtjänar all lycka. Monarkin som statsskick är däremot ett daterat jävla skämt som är ovärdigt alla tänkande och fria människor. För att acceptera monarkin måste man acceptera att folk har olika värde beroende på vilken familj de kommer ifrån. Att man kan ärva makt och status och rikedom. Jag köper inte det.

En liten unge är född på Karolinska sjukhuset och två unga föräldrar är stolta och lyckliga. Det är vackert.

Men ändå skäms jag över Sverige i dag. Vi är såna jävla flockdjur och idiotiskt stirrande apor i såna här lägen. Vi borde veta bättre.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...