lördag 3 december 2011

Lördag

Ett väldigt opassande och omoget ord att använda när man är 37 är "bakfylleångest". Men det är exakt det jag har lidit av idag. Kopplat med det våta decembermörkret och diverse strul har den frammanat en gammal fantasi om att göra en Cobain och blåsa skallen av sig. Don't worry folks, it's not gonna happen.

Ungarna är ljuvliga som vanligt. Men ibland är deras pappa ledsen. Då är det skönt att kunna åka till Stalbo och låta farmor och farfar leka med dem. Jag har aldrig hävdat att jag är perfekt.

Jag sårade en vän häromdagen. Jag hatar att såra folk. I såna lägen önskar jag att jag inte vore en människa. Att jag vore en fluga, istället. Som inte tog så mycket plats i världen. Som inte hade ett trasigt hjärta som kunde såra någon.

Jag saknar Jessica som fan.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...