onsdag 21 december 2011

Wow

I vintras startade Jessica en fantastisk blogg som hon tyvärr ville hålla hemlig från allmänheten. Några av de vackraste inläggen som någonsin har skrivits av en svensk bloggare kastades därför som pärlor för svin på en undangömd plats på nätet (jag är svinet i denna liknelse, vilket jag är tacksam för eftersom jag var den enda som fick läsa de vackra orden).

Sen i går fick jag ett mess från henne: ”Kolla in fruforsling.wordpress.com”. Jag knappade in adressen på min iPhone och började läsa med ögon stora som tefat: hon hade bildat en blogg som handlar om mig! Well, inte bara mig, snarare om vårt nya liv tillsammans som blivande äkta par och (från och med april) frilansande arbetskollegor.

Det första inlägget gjorde mig alldeles knäsvag och rörd och tacksam och generad och lycklig.

(Om ni undrar vad de vita prickarna i bilden på oss är för något kan jag meddela att de är dataframställda snöflingor. Vilket ju är logiskt eftersom bilden är tagen i Malaga!)

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...