söndag 11 september 2011

2001

Klockan kvart över tre ringer telefonen inne hos nöjesredaktörens kontor på VLT.

"Vill du höra århundradets största nyhet?" säger Lotta.

"Ja?"

"Två plan har flugit in i World Trade Center!!"

Andra minnen från den dagen:

Dan skickade ett mess med stora bokstäver: "US IS UNDER ATTACK"

Jag gick på McDonald's med Emma. Jag minns inte om vi repade också. Men den hösten hade vi startat vår popduo December, som tyvärr aldrig blev världskänd.

Jag gick hem och sov efter jobbet. Sinnessjukt, jag vet. Varför kollade jag inte på tv som alla andra?

TV4-Petra var puckad och fattade inte att Pittsburgh ligger i Pennsylvania. Därför räknade hon till FEM plan på Nyheterna: två i WTC, ett i Pentagon, ett utanför Pittsburgh och ett i Pennsylvania. Varje gång jag ser henne nu för tiden tänker jag på det hjärnsläppet.

Tio år senare zappar jag mellan 9/11-dokumentärer på National Geographic Channel och NFL på TV10. Jessica pluggar till högskoleprovet. Jag är så glad att jag lever.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...