torsdag 21 oktober 2010

Samtal med Julie, torsdag eftermiddag

Julie: Tjejer kan inte rocka!
Jag: Va? Vad menar du?
Julie: Om man är tjej kan man inte rocka.
Jag: Vad menar du med rocka?
Julie: Jag menar stå så här och sjunga med en gitarr.
Jag: Vad pratar du om? Det är klart att tjejer kan rocka! Tjejer kan göra allt som killar kan göra.
Julie: Nej, hör du vad jag säger: tjejer kan inte rocka. Mamma rockar inte, Tina rockar inte, farmor rockar inte, pappa rockar inte...
Jag: Jag rockar visst det!
Julie: Men Andreas rockar inte. Inte ens Johnny rockar. Edward rockar inte.
Jag: Men Edward brukar digga ganska hårt när han lyssnar på rock.
Julie: Jag kan försäkra dig att Edward rockar inte.
Jag: Men nu pratar du ju om killar?
Julie: En del killar rockar inte heller.
Jag: Är det någon på dagis som har sagt att tjejer inte kan rocka?
Julie: Ja, Betzie.
Jag: Då ska du hälsa Betzie att hon har fel.
Julie: Nej, det ska jag inte.
Jag: Säg så här: "min pappa säger att du har fel. Tjejer kan visst rocka"!
Julie: Nej. Jag ska säga att min pappa har fel.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...