lördag 31 juli 2010

Samtal med Julie, lördag kväll

(Julie delar ut dagens 77:e smocka till Edward)
Lotta: Nej inte slåss Julie! Du måste vara snäll mot lillebror!
Jag: Nej, precis. Du ska ju försvara lillebror istället. Vad ska du göra om nån unge på dagis slår Edward?
Julie: Då ska jag slå dom!
Jag: Ja, det ska du.
Julie: Hårt? Så det kommer blod?
Jag: Ja.
Julie: Jag slår dom hårt så det blöder ur deras näsor.
Jag: Ja, det ska du göra. Och sen när Edward blir större ska han försvara dig också. Ni måste hålla ihop!
(Vi möter en gammal tant).
Julie (lyckligt): Vi pratar om att jag ska slå barnen, så de blir blodiga!
Tanten: Vad säger du?
Jag: Ehh...
Julie: Sen när Edward blir större ska han också slå dom!

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...