söndag 4 juli 2010

Helvete också

Oväntad vändning av Edwards sovvanor i natt. Man tror att man har lärt sig sin unges rutiner efter två år, men icke. Efter att något hände klockan tre (mardröm? Spöke? Besök av syokonsulenten från Grudge 2?) vägrade han somna om och tvingade följaktligen sina föräldrar (läs: jag) att vaka frampå småtimmarna som om det vore 2008 igen. Eftersom det 1. var för hett för att sova ändå, och 2. Julie kom in vid ett och hade fyrtio graders feber skulle jag tippa att jag snittade femtiotre minuters sömn i natt. Ja, jag är bitter. Vad fan förväntar ni er? Go fuck yourselves, för helvete.

Och nu vägrar Edward sova. Vi hör hans skrik från övervåningen och känner oss maktlösa och ledsna.

I en annan del av Sverige har det tydligen varit en stor popfestival i helgen. Sånt känns numera så...overkligt. Som att det händer i en parallell låtsasvärld. Jay-Z fick fem plus, läser jag i blaskjäveln.

Det var ju kul för honom.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...