måndag 17 maj 2010

Fokusera på ilskan

Hungern river och sliter i min kropp. Jag är Kurt Cobain på rehab, jag är Holger Meins som strejkar mig till döds.

Tur då att det finns mycket att vara arg på. Jag knaprar på min ilska som om den vore en 400 grams-påse chips.

* Både SVT och TV4 sänder just nu insmickrande dynga om kungahuset. Jag känner mig som Ulf Lundell. Jag är en främling i mitt eget land.

* Nutidens svar på Strindberg har slutat höra av sig. Jag känner mig mer och mer som nutidens svar på Heidenstam.

* Klas Lindberg är en plagiatör.

* SJ är inkompetenta idioter.

* Jag är fortfarande lika fet som jag var i morse.

* Portsmouth förlorade FA-cupfinalen och kom sist i Premier League.

* Jag kommer inte på något mer exempel. För jag är ut-fucking-SVULTEN.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...