tisdag 27 april 2010

Tacktal

Är hemma sjuk från jobbet i dag, vilket inte kommer som en överraskning för en enda levande själ. Jag - eller min sambo, eller något av våra barn - har varit sjuka sen Palme-mordet känns det som.

Blev nyss uppringd av min kollega Peter Ottsjö, som informerade om att jag vunnit nöjesredaktionens interna pris "Gyllene geten" för månadens bästa ingress. Till min fasa satte han sedan på högtalartelefon så alla mina kollegor skulle höra vad jag sa. Granted, vi pratar bara om kanske tjugo pers här, men jag lider av glossofobi (look it up) och drabbas av hjärnkramp i såna här lägen. Resultatet blev att jag försökte vara rolig på ett pressat, tonårsmässigt sätt. Jag känner doften av gamla gymnasiekorridorer dra genom lägenheten som en osynlig giftgas nu. Jag skäms.

Nu väntar hämtning på dagis av bebbarna, och fem timmars mayhem innan de somnar. Jag är en sån fin människa. En riktig krigare.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...