fredag 9 april 2010

Saker att vara deppig över

* Julie är magsjuk och jag är hemma och passar bebbarna för 175:e gången på två månader.

* Leksand går inte upp i Elitserien i år heller.

* Julie bläddrade i tidningen i går och utbrast "pappa!" när hon såg en bild av Mats Alm.

* Jag missade Björn Solfors återkomst till Stockholm i går kväll.

* I'm fighting a losing battle against fetman.

* Jag har ingen USA-resa inbokad förrän 2013.

* Mina föräldrar är döende. Kanske inte bokstavligen, men de är 72 och det är ju samma sak. Jag är snart en orphan.

* Den nya Stephen King-boken är lite av en besvikelse. Men jag har läst 600 sidor och vill liksom inte ge upp. Så jag måste traggla mig igenom 270 till.

* Ett ord föll bort i min Börje Ahlstedt-artikel igår. Slarvfel. Med tanke på att jag skrev om den där satans artikeln 18 gånger är det helt otroligt att jag inte märkte det innan den gick i tryck.

Men, fuck it. Det är ju vår!

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...