söndag 6 december 2009

Grapes of wrath

Söndag morgon. Gdansk-väder igen. Har sovit hyfsat men är sliten som ett jeansarsle. På dåligt humör. Ska till Norrköping i dag, staden jag minns som ett jävla helvete när jag var där och jobbade på Andra chansen i mars. Julie hade 40 graders feber och Lotta var sliten som ett...eh, jeansarsle den veckan. Och jag fånade runt efter Star fucking Pilots. Det kändes värdigt.

Öppnar mejlen och märker att Helena Brodén, pressansvarig för Melodifestivalen, har skickat ut info om att nåt dansband vid namn Highlights ska tävla som joker i nästa års tävling. Hon har skickat samma mejl flera gånger, eftersom det första innehöll ett faktafel. Helena är oförmögen att bara skicka ett mejl, hon måste skriva fel i det första så hon kan ursäkta sig och skicka ett till. Av någon anledning blir jag skitförbannad när jag märker att det har hänt igen. Varför korrläser hon inte sina mejl? Ska det vara så svårt?

Längst ner i rättelsen skriver hon

Med vänliga hälsningar,
Helena Brodénb


Hon kan alltså inte skriva sitt eget namn utan att det blir fel. Jag blir så oerhört sur av detta. Hela dagen är förstörd.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...