torsdag 17 december 2009

Dagens anmärkningsvärdhet

Varje dag händer det nåt skit som särskiljer just den från alla andra dagar, har ni tänkt på det? Jag kommer alltid att minnas torsdagen den 17 december -09 som dagen då jag körde en trespetsad gaffel genom mitt vänstra långfinger (fråga inte hur det gick till, please). Den gick alltså in på ena sidan av fingret och ut på den andra. Jag blev alltså spetsad. Den satt alltså kvar efteråt. Jag kan alltså relatera till hur Jesus hade det, på sätt och vis. Det jävliga var när jag skulle dra ut den, det var som att dra ut en skruv ur cement eller nåt. Jag kom att tänka på den där sergeanten i "Platoon": Take the pain! Take the pain!

Nu är jag en liter blod fattigare och en anekdot rikare. Rätt bra bytesaffär, när jag tänker efter.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...