fredag 11 september 2009

Min vägg, pt 2

Trogna läsare av bloggen vet att jag har en alldeles egen vägg hemma, som jag pyntar med diverse grejs. I´m happy to report att JFK-brevet, Kerry King-hälsningen till Julie, Rocky-teckningen och Paulie Walnuts-bilden har fått två nya kompisar.

Här finns nu även:






















En bild på mig och Darwin Coon, tagen 2004 på Fisherman´s Wharf i San Francisco. Vem är Darwin Coon, undrar ni? Obildade hedningar, utbrister jag! Darwin Coon är ju den f d bankrånaren som satt på Alcatraz mellan 1959 och 1963, och bland annat hjälpte Frank Morris och bröderna Anglin att fly därifrån 1962 (händelsen som skildras i den gamla Clint Eastwood-rullen Flykten från Alcatraz från 1979). Ahhhh, säger ni nu, just ja, den Darwin Coon!





















Här finns också ett innerkonvolut från Guns N´Roses debutalbum Appetite for destruction, som är förknippat med cirka 1 396 ungdomsminnen för mig. För några år sen var originaltrummisen Steven Adler i Västerås med sitt nya band och spelade i stort sett hela skivan inför 45 tisdagströtta svennar.

Efteråt gick jag back-stage och kramade om Steven och bad om ursäkt för att Västerås är en så fittig stad. Han sa (på ett Ozzy Osbourne-sönderknarkat, släpigt sätt) att det var lugnt: "it´s more intimate this way". Ett av mitt livs största stunder. När min kompis Terje intervjuade honom i lokalradion tidigare på dagen bad han Steven att signera plattan åt mig. Det står "JON ROCK-ON Steven Adler". Varför är det ett bindestreck mellan "ROCK" och "ON", frågar ni? Det ska det väl inte vara?

För att gamle Steven har dansat för mycket med Mr. Brownstone, antar jag.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...