fredag 11 september 2009

En gång i tiden...

...umgicks jag och Dan genom att dricka gin och grape tonic på hans pappas balkong i Uppsala med Strebers "Kallt stål, varmt blod" i bakgrunden.

These days är det lite annorlunda. Dan är vd på ett dataföretag och bor vid Skanstull med fru och dotter. Och mitt livsöde känner ni ju till, kära bloggläsare. So-so karriär men toksnygg tjej och två bedårande barn i Västerås.

Vi ses inte så ofta om jag skulle vilja, jag och Dan. Men när vi gör det är det som att tiden har stått stilla. I dag pep jag och Edward över till Stockholm och hängde med honom och hans dotter Linn. Tanken var att vi skulle planera inför vår New York-resa om två veckor, men så blev det inte. Vi fick inte ett skit gjort; Edward kröp runt på golvet och försökte riva hela lägenheten och Linn blev förbannad för att vi pratade när hon skulle titta på Bolibompa.

Långt från gin, grape tonic och punkrock, med andra ord. Men fortfarande samma Dan. Gott så.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...