tisdag 29 september 2009

Tisdag

Har varit hemma i 24 timmar, vår lilla N.Y-tripp känns redan som ett avlägset minne. Eller som att den inte hände alls. Jag vet att man ska vara blasé när det gäller sånt här, men jag är fortfarande barnsligt fascinerad av att man kan sitta på Yankee Stadium i Bronx ena dagen och hämta sin dotter på Korsängens förskola i Västerås den andra.

Noterar f ö att min kollega Lasse såg samma matchserie som jag (Yankees-Red Sox) i helgen. Men han såg match tre i söndags, vi var där i lördags.

Har lagt upp bilder på Facebook för dem som är nyfikna på hur Stora Äpplet ser ut nu för tiden, och hur fet Jon Forsling ser ut nu för tiden. Orkar inte riktigt skriva någon resedagbok känner jag. Nöjer mig med att konstatera att solnedgången en höstdag i New York får en agnostiker som jag att vilja börja tro på Gud.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...