fredag 17 februari 2017

Studiebesök i lejongropen

Jag brukar snitta ett besök på Bladets redaktion typ en gång om året. Idag var en sån dag. Jag har ju redan hunnit komma till insikten att jag behöver mer social kontakt under arbetstid, och det stämmer nog. För även om jag inte skulle vilja återvända till redaktionslivet fem dagar i veckan var det uppfriskande att träffa gamla kollegor som Olivia och Kling och chit-chatta lite. Att ta ett möte med Jim och Johan. Att ta en lunch med Joni.

Det kändes till och med nostalgiskt att bli förolämpad av Virtanen, som kläckte ur sig "Fan Jon, för varje gång jag ser dig blir du mer och mer lik Chris Rea!"

Men det kanske inte var en förolämpning vid närmare eftertanke? Chris Rea kanske är snygg?


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...