söndag 21 juni 2015

Astronomi

Har bloggat dåligt på sistone, men det beror på att min nya Blogger-app på mobben är värdelös och fuckar upp mina bilder. Eftersom jag tar mitt fotograferande på extremt stort allvar så...

Ljusaste natten i natt, väl? Läste precis i min tjocka kursbok om astronomi att allt beror på jordklotets lutning, men det visste jag nog redan. Men nu när jag har börjat läsa inser jag hur mycket jag aldrig visste om kosmos. Hur mycket jag älskar det. Suktar efter det.

Tog en springtur nu på kvällen. Sprang förbi en allvarlig bilolycka. Polisen var där, ambulans och brandkår också. Flera bilar inblandade, splitter på trottoaren som jag fick trippa över medan jag låtsades inte glo. På en bil hade krockkudden utlösts. Någon dog kanske där, jag vet inte.

Jag vet bara att jag vill leva länge, för kosmos och den ljusa sommarnatten är smärtsamt vackra och jag älskar dem. Även fast de inte vet vem jag är.



2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...