måndag 15 juni 2015

Bollen är rund

Edward började på svenska landslagets fotbollsskola i morse. Jag visste inte ens att landslaget hade en skola, på min tid fick man vara glad om man fick plats i Tärnsjö fucking IF (vilket jag oftast inte fick). Det är i alla fall ett läger på fyra dagar, som arrangeras på Hubbovallen i Tillberga. Alla ungar tilldelas en svensk landslagströja, vilket lär glädja min son oerhört.

Mitt hjärta brast när jag skjutsade honom dit. Den glada men samtidigt livrädda uppsynen, den lilla uppvärmningsrusningen på gräset och lättnaden när hans bästis dök upp i elfte timmen så han åtminstone kände en person i havet av okända och läskiga ungar.

Tydligen hade hans lag fått stryk i första matchen. Med 10-1. Sen hade han missat en straff också. Men min pojke är inte den som ger sig. Hans själ är ljus och solig bortom alla gränser i all oändlighet.



2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...