onsdag 5 mars 2014

Mason, in memoriam

Killen som kördes ihjäl på gatan där vi bor hette tydligen Mason Bailey och var från Utah. En missionerande mormon. Julie ritade en teckning som föreställde ögonblicket då han kördes över vid övergångsstället.

Sen skrev hon ner en hälsning åt lillebrors vägnar:

Sen traskade de tre syskonen Forsling ner till minnesplatsen och la teckningen och hälsningen bland alla ljus. Ungarna blev högtidliga. Julie ställde sig ner på knä och knäppte händerna.

Julie: Mason, är du här?
Edward: Han är inte här, Julie. Han är i USA.

Julie: Vem var Mason?
Jag: Jag vet inte. Han kom från USA och trodde på Gud.
Julie: Det är såna människor jag uppskattar. Men jag vill aldrig att det som hände honom ska hända min familj. Eller min släkt. Och jag är släkt med alla människor på hela jorden.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...