lördag 27 augusti 2011

Samtal med Julie, lördag förmiddag

Julie: Kommer du att bli ledsen när jag dör?
Jag: Ja, det är klart. Men du ska inte dö än på jättelänge. När du dör kommer jag redan att vara död.
Julie: Och då kommer jag och hälsar på dig i jorden.
Jag: Ja, eller i himlen...
Julie: Först jorden, när man begravs. Sen kommer man till himlen.
Jag: Ja och då kan vi leka och kramas igen. Jag kommer att säga "åh vad jag har saknat dig, Julie!"
Julie: Fast man kan ju inte prata.
Jag: Kan man inte?
Julie: Man kan inte prata när man är död.
Jag: Men det finns de som tror att man fortsätter leva när -
Julie: Höj musiken så vi hör nåt, pappa!

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...