måndag 15 augusti 2011

Helg

Lysande bröllop i lördags. Terje och Helena. Västerås domkyrka. Sen Västerås slott. Jag vet vad ni tänker. Ja, det är precis som när Johan III gifte sig med Gunilla Bjelke 1585.

Höjdpunkten var när två vänner till brudparet bjöd på en helt otrolig tonsättning av en Pär Lagerkvist-dikt. Två sekunder utanför kyrkans portar knappade jag in iTunes för att se om någon spelat in den. Det visade sig att Bo Sundström och Frida Öhrn hade gjort det. Deras version var inte lika bra som den som framfördes i kyrkan, så den är bara näst vackrast i världen just nu. Jag drar en länk i nästa blogginlägg för jag kan inte göra det från telefonen förstår ni.

Sen blev det pinsamt när min flickväns stol gapade tom på middagen. Hon var på Helenas brölllopsfest istället. De andra vid mitt bord retade mig. Sen delade vi på Jessicas macka.

Jessica kom kl 23 iaf. Vi hann med en vals och sen stängde slottet. Då drog vi och drack en öl på Å med Lotta. Ja, de kan umgås som vuxna människor. De tycker till och med om varandra. Lotta ser för övrigt ut som ett monster nu för tiden.

Söndag. IKEA. Var så bakis att jag ville stegla nån, men vi köpte lite grejer till lgh. Den är extremt mysig nu. Jessica är ett geni på inredning och sånt. Skitsnygg är hon också.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...