onsdag 9 mars 2011

Samtal med Julie, onsdag kväll

Julie: Vad är en drömprins för nåt? En prins som drömmer?
Jag: Tjejer brukar säga drömprins om killar de vill pussa på väldigt mycket.
Julie: Är du en drömprins, pappa?
Jag: Ja, jag är en drömprins. Och du är en drömprinsessa!
Julie: Nej, pojkar vill inte pussa på mig. Jag är en drömdrake.
Jag: Hahaha! Nej, du är den sötaste tjejen som finns.
Julie: Nej, Tindra är mycket sötare än mig.
Jag: Tindra ser ut som en bajskorv jämfört med dig.
Julie: Tindra ser inte ut som en bajskorv!
Jag: Nej, det var dumt sagt av pappa. Jag menar bara att jag tycker att du är mycket sötare än hon.
Julie: Min lillebror ser ut som en bajskorv. Jag tycker inte så mycket om honom.
Jag: Jo, du älskar honom innerst inne. Men ibland blir du irriterad.
Julie: Jag kallar honom lilla mannen för att jag älskar honom.

(Tindra heter i själva verket något annat...det känns liksom bäst så.)

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...