fredag 20 november 2009

Knapplås behöves

Ska ut och göra Västerås med min svåger Andreas i kväll. Det finns risk för lätt dyng. Och därmed risk för SMS skrivna i affekt under the influence.

Det här är ett av mina sämsta personlighetsdrag. Oförmågan att hålla mig borta från mobilen när jag har druckit. Oftast blir jag kärleksfull och bedyrar min passion för diverse kompisar (ibland folk jag inte har pratat med på tio år).

Men ibland blir jag hatisk. En gång kände jag mig missförstådd klockan två på morgonen och drog iväg följande SMS till fyra halvbra kompisar: "Du är ingen riktig vän". Sen gick jag och lade mig. Följande morgon hade jag fyra kompisar mindre.

Återstår att se vad kvällen har i sitt mobila sköte.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...