torsdag 5 november 2009

In deus

Apropå mitt förra inlägg: jag menar allvar. Jag vill hitta Gud. Men jag tror att min uppväxt i psykologfamiljen Forsling har gjort det omöjligt. Jag har lärt mig att allt kan förklaras, att en gudstro är en krycka för svaga människor (i bästa fall) eller ett självbedrägeri för idioter (i värsta fall).

Fan också.

Jag minns en tv-intervju med en Livets Ord-medlem. Han fick frågan "vad säger du om anklagelserna att Livets Ord hjärntvättar sina medlemmar?" och svarade "Det är skitbra. Min hjärna behövde tvättas".

Precis så känner jag. In med hjärncellerna i den gudomliga biltvätten. Ge mig diamantprogrammet med extra vaxpolering, tack.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...