måndag 16 november 2009

Dödande ord

Apropå John Foreskin: jag blev kallad detta av en s k näthatare på Denver Posts hemsida 1999. Jag var med i ett diskussionsforum om Columbine-attacken och var naiv nog att använda mitt riktiga namn. En signatur som kallade sig Kissle Kissle inledde ett inlägg med orden "John Foreskin, you fucking moron".

Jag började även bråka med en kvinna som hette/kallade sig för Kathy Keener. Hon gick till grova personangrepp på mig och psykoanalyserade hela min person i ett långt inlägg. "I pity your loved ones", skrev hon.

De orden, och Kissle Kissles förolämpningar, skar djupa hål i min själ. Det har gått tio år och det gör fortfarande ont. Varför var de så elaka mot mig? Är jag så usel? Är det synd om de jag älskar?

Sanningen känns, som det heter i en Jocke Berg-text.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...