fredag 25 augusti 2017

En ny identitet

"Nu kan du titulera dig författare".

Så messade min svåger till mig när det stod klart att ett förlag skulle ge ut min bok om Alcatraz. Min första reaktion var att förkasta den idén. Jag har alltid känt att folk slänger sig med epitetet "författare" för ofta, att en "författare" blir man först den dagen man kan försörja sig på att ge ut böcker, när det är ens levebröd. Inte om man har gett ut en eller två sketna böcker.

Men Jessica fick mig att se på det annorlunda. "Klart att du är en författare! Du har ju skrivit en bok!"

Och jag började tänka att "ja, jag är ju på sätt och vis författare. Åtminstone författare till boken jag har skrivit". Så i dag piffade jag upp min hemsida en smula, slängde in en orange bakgrund, ändrade typsnitt, la till en flik om boken, och:


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...