torsdag 24 augusti 2017

En fin sidoeffekt

Det är inte alltid jag älskar mitt jobb, men jag måste erkänna att det har haft några fantastiska sidoeffekter. En av dem är att jag har fått prata med några av mina absoluta favoritartister om några av mina absoluta favoritlåtar.

Hade jag jobbat som bilförsäljare hade jag nog inte fått prata med Kirk Hammett om hur han gjorde solot till "Fade to black". Eller Ulke om introt till "Blod, svett och tårar". Eller Slash om solot till "One in a million". Eller Nicke Andersson om "Premature autopsy". Eller Phil Anselmo om hans favoritspelare i Saints. Eller Kerry King om hur han fick inspirationen till "Jesus saves".

Och idag berättade Chips Kiesbye om hur de skrev "Bound to be good". Det är ändå något att vara tacksam över.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...