lördag 29 april 2017

Fadern gör sig påmind

Eftersom jag nästan bara är lik min mamma till utseendet har jag ibland på allvar funderat på huruvida min pappa verkligen är min biologiska far. Men efter att ha kört igenom mitt fejs i FaceApp-en och tryckt på filtret som räknar ut hur man kommer att se ut som gammal...hände något kusligt. För framför mig trädde min pappa fram. Det var hans ögon, hans blick. Appen kunde inte gärna veta hur min 79-åriga pappa ser ut – ändå var det en version av honom jag blev.

I min ålderdom kommer jag alltså att förvandlas till och förenas med min far. Som då sedan länge är aska.

En fin insikt men vemodig också. För hur fan kommer Jessica vilja ha mig när jag ser ut så här?

Diskussion nyss:

Jessica: Jo, jag kommer nog att fortsätta vilja ha dig. Du är ju fin på insidan också.
Jag: Vad bra!
Jessica: Men om du hade sett ut så där när vi träffades på Aftonbladet 2010...då hade jag nog inte blivit intresserad av dig.
Jag: Vad menar du?

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...