torsdag 6 april 2017

N-soppa

Är magsjuk. Ligger i sängen och fantiserar om nyponsoppa, som jag brukade få när jag var liten. Det är den enda föda jag kan tänka mig, men vi har ingen hemma. Jag tycker synd om mig själv och förbannar det faktum att jag aldrig mer kommer att vara ett barn, att jag aldrig får bli ompysslad längre, att allt bara handlar om att finnas där för mina egna avkommor.

Men jag är ju fortfarande en pojke, innerst inne.

Så kommer Jessica in likt jungfru Maria (fast hetare), bärandes på en kopp nyponsoppa ändå. Hon hade hittat lite pulver längst in i skafferiet.

Jag smuttar på drycken och det är början av 80-talet igen.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...